ТОЛЕРАНТНОСТ, НО НА КАКВА ЦЕНА?!
През последните седмици масмедии и некомпетентно осведомени журналисти (между другото мои колеги по професия в дългогодишната ми практика на журналист и писател) нададоха кански вой - как така широколъчани, во главе с кмета Васил Седянков и неговия заместник Константин Домошенко, настръхнаха и се опълчиха против насадените им от някакъв мним благодетел две уж ,,малолетни” афгански момчета.
И не другаде, а в Дома за малолетни възпитаници до 13-годишна възраст. А момчетата са 17-18-годишни. Пък по външния им вид може да са и по-големи. Тогава това въпрос на толерантност ли е или на морал?!
Масмедиите и журналистите би следвало първо да попитат този великодушен благодетел, преди да настани тези младежи в Широка лъка, дали жителите и кмета са съгласни с тяхното внедряване сред малолетни деца. Защо?
Защото днешната журналистика не търси корена, причината за даден протест и бунт, а ветрее като предизборен плакат и разгласява следствието.
След връщането им в Пловдив пък се окахъриха да търсят следа пак от следствието - къде точно са настанени, предоставен ли им е комфорт в просторен дом или ги къткат в бараки, полагат ли се достатъчно грижи за откутването им като сукалчета и тем подобни нелепи въпроси задават.
Вместо да кажат: ,,Браво, широколъчани! Вашето родолюбие заслужава почит и уважение! Браво!” Но защо трябва да кажат така? Защото и по време на турското робство широколъчани не са позволявали управникът Смаил ага и придружаващите го ,,гости” да влизат в селото на коне, а да вървят пеша, като вървят стопаните на тази свещена за тях земя.
Не са позволили и минаре да пее над главите им, а с носени на гръб камъни от километър са съградили свой духовен храм на православието.
Приемали са и са отглеждали с обич и внимание всяко изпаднало в беда дете-сирак на загинали във война родители или пострадали от друго икономическо или семейно бедствие.
Пример за толерантност и грижовност на широколъчани е и настоящият дом. Толерантността им е позната на цял свят със защитата на българските евреи от екзарх Стефан, а по-рано великолепно се разбира и дружи с Касъм ходжа от село Мугла от другата страна на Карлък.
Но широколъчани не бива да се кланят и да бъдат толерантни към арогантни натрапници и към наглостта на клакьори на медийния магнат Сорос.
Те стовариха върху главата на България и българския народ прекалено много грижи. Внесоха разкол в Синода и целокупното българско православие, разроиха Съюза на българските писатели, предизвикаха още какви ли не духовни и икономически сътресения.
Техните действия да не би да бяха знак на толерантност към нашия си масово страдащ български народ. Сега предявяват нови претенции - да сме заселили икономически мигранти в обезлюдените села, че да наплодим населението. Но е редно да попитаме: с чие семе?
Тази мека жилка първо се даде от хубавицата Кристалина Георгиева, която искрено уважавах докато не беше изрекла тези антибългарски послания. Сега вече снех доверието си и към нея.
Подобен соросоидно завоалиран клакьор е пратил в Широка лъка и двете афгански момчета. Били малолетни! Хайде де! Донаборници за войската могат ли да се наричат ,,малолетни”?
Че защо не са влезли в армията на Афганистан и там да защитават и икономически да укрепват своята родина. Защо? На всичко отгоре да сме им осигурили възможността да продължат военно-техническата си подготовка при нашите планински условия, подобни на техните в Афганистан, че в бъдеще едва ли не да защитават близката до Широка лъка южна граница на България.
Каква прозорливост и стратегия! А кой не знае колко свои синове е жертвала Широка лъка в защита свободата на селото и на майка България, че да пребъдем като народ и държава?
Само за няколко денонощия сформираната от широколъчани и чепеларци доброволческа рота с оръжие в ръка и амуниции на гърба с ,,марш-наскок” се озовава при Сливница, в редиците на която рота се намира и младият офицер Калин Найденов, впоследствие министър на войната в най-трудните години на Европейската и Първа световна война.
Всички като лъвове се сражават и допринасят за разгрома на дръзналия да влезе в наши предели генерал Лешанин по време на Сръбско-българската война 1885-а година.
За участие в Балканската война, веднага не се ли стекоха българите мигранти от цял свят. А тези млади афганци тръгнали да търсят увесено над устата им благоденствие другаде, в благата Баба Европа, че се чучнали за украса в гиздавата Широка лъка.
Ако изкажем тези думи, соросоидните присади веднага ще скочат разярено срещу нашата нетолерантност. Широколъчани обаче са достатъчно гостоприемни и родолюбиви, че да не позволяват грубо вмешателство в морала и духовността им.
Трябвало също да назначим специален учител да ги учи на майчиния им език. А не е ли тяхно задължение първо да научат българския език, щом ще ги интегрираме, речено на български - да ги приобщаваме към нашето общество.
Да сме им предоставили ходжа, който да им проповядва Корана, или поне да им се осигури отделна стая за петъчен ,,намаз”. На мен лично, също като широколъчанин, ме си струва, че тази претенция е ,,малка”.
Още по-добре ще бъде, ако в Широка лъка се съгради и джамия, както целите Родопи се ,,залесиха” с мюсюлмански храмове. Но ако не днес, може утре да стане.
На второ място се предлага да се оженят за наши девойки. Тези, които предлагат подобно задължително бракосъчетание, първо сами да народят достатъчно деца, че тогава, излишните им щерки да дадат личен пример като се омъжат за афганските младежи.
То вкаменената край Широка лъка мома Каня Яковерка през турско време е опазила вярата си, че сега да я омъжим за друговерец. Най-добре ще бъде даже ако този който предлага такава спогодба, сам да се омъжи за така красивите аллахови момчета. Нека те пряко дадат своя принос за бързия прираст на населението.
След бракосъчетанието пък, било нормално и добре, тези млади смесено-брачни семейства да бъдат оземлени с общинска земя. Че тези умници защо не им дадат своята земя, а залагат чуждата, общинската. Що за морал ни препоръчват?
Че афганистанските младежи в тази си ,,гореща” възраст няма ли съвсем ,,толерантно” да посегнат на честта на малолетните момичета в дома и извън него?! Клакьорите премълчават отговора на такъв въпрос.
Тогава широколъчани как могат да се съгласят с наложен им такъв хомот от някой си соросоиден фройдист? Никога! И не бива да ги укоряваме, а да им се възхищаваме и ги посочваме за пример в защита на българщината.
Гостоприемна Широка лъка е разтваряла и разтваря обятията си за всеки гостенин, застанал на прага и почукал на портата й. Но всички ония, които са поискали и дръзнали насила да влязат, са посрещани и заслужават да бъдат посрещани с ,,оръжие в ръка”.
Днес мирно, със слово, а щом се наложи, и със истинско. За родоотстъпници и отцеругатели в Широка лъка няма и не може да има място!
Най-добре ще бъде, ако тези платени клакьори целунат бунтовната ръка на Широка лъка сега, преди да се наложи да й целуват цървулите!
Широка лъка е достатъчно щедра на всичко и за всички добронамерени хора, но не и за хора с азиатски нрави и обичаи, където жената е слугиня, а широколъчанинът боготвори жената.
Нека ново-цъфналите соросоидни клонки да отидат и да преподават накъдрената си с чужда маша толерантност другаде, а не на широколъчани! И точка по въпроса за толерантността!